Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
Педагогічний стаж - 24 роки
Педагогічне кредо: «Ніколи не навчай дитину так, як вчили тебе, бо вона народилася в інший час».
Науково-методична проблема: «Розвиток критичного мислення, творчої уяви та пам’яті молодих школярів».
Актуальність і перспективність досвіду:
«Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!»
«Аліса в країні чудес», Льюіс Керролл.
Ці слова з казки відображають стан вчителя, бо сучасні діти та сьогоднішні події та виклики вимагають від вчителя постійно рухатись вперед, вивчаючи педагогічні технології, нові засоби і способи навчання навчаючись разом із своїми учнями.
Час вимагає змін у всіх сферах життя людини. Освіта, а в першу чергу початкова школа – одна з тих сфер, якої ці зміни стосуються. І саме сучасна школа має формувати особистість здатну жити і ефективно працювати в реаліях сьогодення.
Мета досвіду:
Актуальність теми:
Технологія «Розвиток критичного мислення» розроблена в кінці ХХ ст. в США.
Суть технології: ненав’язливість, відсутність категоричності та авторитарності з боку вчителя, надання учням можливості пізнати себе у процесі отримання знань.
Розвиток критичного мислення – це розвиток вміння усвідомлювати ті та інші впливи, долати або враховувати обмеження. Критично мисляча людина приймаючи важливі рішення ставить собі запитання: чому я приймаю таке рішення? Що саме на мене вплинуло? Які є інші варіанти?
У навчально-виховному процесі формування навичок критичного мислення дає можливість учням самостійно досліджувати і будувати знання, а не «ковтати» готову інформацію, сприяє не засвоєнню чужих «істин», а сприяє формуванню власних оцінок і поглядів, вчить висловлювати їх у голос, а не мовчазно приймати нав’язані думки.
Працюючи над розвитком критичного мислення учнів, вчителю варто звернути увагу на власні стереотипи щодо професійної діяльності.
На жаль, вчителі досі міркують так: «Я знаю як правильно і вас цього навчу»
Сучасні діти дедалі ефективніші у самостійній роботі з інформацією. Вона їх оточує скрізь. Вчительська позиція має стимулювати:
Навчати дітей 1-4 класів мислити критично означає, на мою думку, правильно поставити запитання, направляти увагу на важливе, вчити робити висновки та знаходити рішення.
Запитувати частіше ніж розповідати – основний інструмент в роботі з методом критичного мислення.
Запитання не засіб контролю, а запуск процесу мислення, початку пошуку.
У процесі навчання критичному мисленню учень вчиться не боятися помилки. Помилки є природніми для будь-якої людини, особливо якщо вона навчається нового. Робота над помилками у цій моделі навчання – не покарання, а аналіз. Для вчителя помилка дитини – це можливість побачити у чому в неї в даний момент труднощі.
Критичне мислення формується поступово, воно є результатом щоденної роботи вчителя й учня, з уроку в урок, з року в рік.
Саме завдяки критичному мисленню традиційний навчальний процес знаходить індивідуальність і стає свідомим.
Ефективними для формування критичного мислення молодших школярів є методичні прийоми, які роблять щоденний навчальний процес творчим, вчать мислити, виділяти головне, розвивати увагу, пам’ять, висловлювати і аргументувати власні думки.
Методи, з яких складається технологія розвитку критичного мислення легко вбудовується у будь який урок.
На уроках використовую методичні прийоми:
Технологія критичного мислення дає вчителю:
Я впевнена, що використовуючи методи критичного у своїй щоденній педагогічній роботі можна навчити своїх учнів, учениць:
Тільки через розвиток пізнавальної активності, творчої уяви, створення ситуації успіху, застосування ігрових прийомів можна:
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до навичок ХХІ століття.
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо