Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
Педагогічний стаж - 30 років
Тема досвіду: Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами сторітелінгу
Початкова школа має особливу місію: допомогти дитині оволодіти базовими знаннями та навичками. Однак, досягнення очікуваних результатів Державного стандарту та Типових освітніх програм залежить не лише від освітнього середовища, засобів навчання, що оновлюються, різноманіття форм і змісту освіти. Це відбувається насамперед завдяки ефективним методикам навчання, які допоможуть учням легко засвоїти зміст і досягти очікуваних результатів. Однією із таких інноваційних методик є сторітелінг, як метод критичного мислення, який допомагає вчителю формувати такі компетентності молодшого школяра, як уміння висловлювати власну думку усно і письмово, конструктивно керувати емоціями,приймати рішення, співпрацювати з іншими, вміти логічно обґрунтовувати позицію, критично та системно мислити.
Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до наскрізних вмінь, передбачених Держстандартом початкової школи. Це процес розгляду предметів з багатьох сторін, процес, який починається з постановки проблеми, продовжується пошуком варіантів вирішення і закінчується прийняттям рішення.Критичне мислення — це навичка ХХІ століття, яка є спільною для усіх ключових компетентностей, передбачених Держстандартом початкової загальної освіти, необхідних для успішної самореалізації особистості у суспільстві.
В умовах Нової української школи, застосовуючи метод «сторітелінгу», я намагаюсь розвивати нестандартне, критичне мислення, уяву та фантазію учнів.
У 2006 році використання сторітелінгу визнано найкращою бізнес-ідеєю року, а у 2010 році сторітелінг рекомендовано ЮНЕСКО як сучасну стратегію навчання для ХХІ століття. Ставлю собі за мету - дослідити можливості використання сторітелінгу на уроках української мови у початкових класах як методу розвитку критичного мислення і продемонструвати доцільність його використання в процесі впровадження у педагогічну практику концептуальних засад НУШ.
Мова – це складний психологічний процес, який неможливо оцінювати, розвивати окремо від мислення або сприймання. Розповідь історій – процес емоційний, захоплюючий, який добре запам’ятовується.
Отже, сторітелінг як вигадка казок, історій добре підходить для формування усного мовлення учнів, робить освітній процес більш творчим, вчить учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки, сприяє розвитку уяви і фантазії..
Сторітелінгом зацікавлені і педагоги, і психологи у всьому світі, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти.
Я застосовую цей метод ще й для кооперативного навчання з метою формування дружніх стосунків у класі, оптимізації та мотивації навчання.
Вважаю, що різноманітні історії будуть доречні під час вивчення як гуманітарних, так і природничих наук.
Чому я використовую метод «сторітелінг»?
Діти люблять слухати історії більше, ніж правила чи визначення, тому що вони легше сприймаються (задіяна не лише раціональна сторона сприйняття інформації, а й образна). Отже, реалізується принцип доступності навчання.
В історії є герой, який змінюється. Ці зміни відбуваються в процесі боротьби, наполегливої праці, виконання складних завдань тощо.
Історія динамічна. Сучасні діти з кліповим мисленням краще сприйматимуть історію, ніж текст іншого виду. Історія впливає на почуття дитини, а це підвищує рівень концентрації уваги. Тому всі уважно слухають навчальний матеріал, сприймають його, а потім з легкістю можуть відтворити.
Отже, реалізується принцип міцності знань та емоційного навчання.
Інколи мої учні вигадують історію від початку і до кінця, але часто використовують цілком реальні події. Розповідь намагаються створювати емоційною та динамічною.
Сприйняття молодшими школярами інформації у вигляді цікавої історії є більш доступним і зрозумілим.
Презентація досвіду роботи
Самопрезентація
Матеріали з досвіду роботи:
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо