Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

З поглибленим вивченням іноземних мов

Тернопільської міської ради
Тернопільської області

Девіз навчального закладу: Ad angusta per augusta | Через труднощі до зірок

Кредо школи: «Освіта – скарб, праця – ключ до нього»

Наприклад:  школа
Випадкова світлина

Стасишен Людмила Степанівна

Стасишен Людмила Степанівна

Вчитель української мови та літератури
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: учитель-методист
Класний керівник 2-Б класу
Сертифікований вчитель - 2022

Педагогічний стаж - 30 років

Тема досвіду:  Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами сторітелінгу

Початкова школа має особливу місію: допомогти дитині оволодіти базовими знаннями та навичками. Однак, досягнення очікуваних результатів Державного стандарту та Типових освітніх програм залежить не лише від освітнього середовища, засобів навчання, що оновлюються, різноманіття форм і змісту освіти. Це відбувається насамперед завдяки ефективним методикам навчання, які допоможуть учням легко засвоїти зміст і досягти очікуваних результатів. Однією із таких інноваційних методик є сторітелінг,  як метод критичного мислення, який допомагає вчителю формувати такі компетентності молодшого школяра,  як уміння висловлювати власну думку усно і письмово, конструктивно керувати емоціями,приймати рішення, співпрацювати з іншими, вміти логічно обґрунтовувати позицію, критично та системно мислити.                 

Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до наскрізних вмінь, передбачених Держстандартом початкової школи. Це процес розгляду предметів з багатьох сторін, процес, який починається з постановки проблеми, продовжується пошуком варіантів вирішення і закінчується прийняттям рішення.Критичне мислення — це навичка ХХІ століття, яка є спільною для усіх ключових компетентностей, передбачених Держстандартом початкової загальної освіти, необхідних для успішної самореалізації особистості у суспільстві.

В умовах Нової української школи, застосовуючи  метод  «сторітелінгу», я намагаюсь  розвивати нестандартне, критичне мислення, уяву та фантазію учнів.

У 2006 році використання сторітелінгу визнано найкращою бізнес-ідеєю року, а у 2010 році сторітелінг рекомендовано ЮНЕСКО як сучасну стратегію навчання для ХХІ століття. Ставлю собі за мету - дослідити можливості використання сторітелінгу на уроках української мови у початкових класах  як методу розвитку критичного мислення і продемонструвати доцільність його використання в процесі впровадження у педагогічну практику концептуальних засад НУШ.                   

Мова – це складний психологічний процес, який неможливо оцінювати, розвивати окремо від мислення або сприймання. Розповідь історій – процес емоційний, захоплюючий, який добре запам’ятовується.

Отже, сторітелінг як вигадка казок, історій добре підходить для формування усного мовлення учнів, робить освітній процес більш творчим, вчить учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки, сприяє розвитку уяви і фантазії..

Сторітелінгом зацікавлені і педагоги, і психологи у всьому світі, оскільки пояснення матеріалу у формі розповіді історій розвиває в учнів уяву, логіку та підвищує рівень культурної освіти.                                                               

Я застосовую цей метод ще й для кооперативного навчання з метою формування дружніх стосунків у класі, оптимізації та мотивації навчання.

Вважаю, що різноманітні історії будуть доречні під час вивчення як гуманітарних, так і природничих наук.

Чому я  використовую метод «сторітелінг»?

Діти люблять слухати історії більше, ніж правила чи визначення, тому що вони легше сприймаються (задіяна не лише раціональна сторона сприйняття інформації, а й образна). Отже, реалізується принцип доступності навчання.                  

В історії є герой, який змінюється. Ці зміни відбуваються в процесі боротьби, наполегливої праці, виконання складних завдань тощо.               

Історія динамічна. Сучасні діти з кліповим мисленням краще сприйматимуть історію, ніж текст іншого виду. Історія впливає на почуття дитини, а це підвищує рівень концентрації уваги. Тому всі уважно слухають навчальний матеріал, сприймають його, а потім з легкістю можуть відтворити.

Отже, реалізується принцип міцності знань та емоційного навчання.

Інколи мої учні вигадують історію від початку і до кінця, але часто  використовують цілком реальні події. Розповідь намагаються створювати емоційною та динамічною.

Сприйняття молодшими школярами інформації у вигляді цікавої історії є більш доступним і зрозумілим.

Опис досвіду роботи з проблеми "Формування ключових компетентностей молодших школярів засобами сторітелінгу"

Презентація досвіду роботи 

Самопрезентація

Матеріали з досвіду роботи:

  1. Виховний захід Андріївські вечорниці 
  2. Свято українського фольклору

Видавнича діяльність

Замовити дзвінок

Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо

×
×
×