Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
Педагогічний стаж - 37 років
Тема досвіду: Формування ключових компетентностей учнів на уроках географії з використанням ІКТ.
Актуальність тематики даного дослідження мотивується необхідністю переорієнтації процесу навчання школярів на компетентнісну освіту, яка дозволить визначити готовність учня до життя, його подальшого особистого розвитку і до активної участі у житті суспільства. Одним з найважливіших завдань навчання географії є формування творчої особистості, здатної самостійно здобувати знання й уміння, вільно їх використовувати у своєму житті та майбутній діяльності. Від ефективності організації та коригування пізнавальним процесом школярів залежить якість їх навчальних досягнень. Актуальним є використання методів і прийомів, які формують у дітей навички здобування нових знань, збору необхідної інформації, вміння висувати гіпотези, робити висновки, прищеплюють інтерес до пізнання та дослідження. Завдяки їм учень стає активним учасником процесу навчання. У набутті різностороннього досвіду і полягає основа компетентнісного підходу в освіті.
Результати та ефективність досвіду
Використання інтерактивних методів, сучасних технологій навчання значно посилює інтерес дітей до вивчення географії, дозволяє провести урок на якісно новому рівні, врахувати вікові та психологічні особливості учнів, розвивати в них здатність шукати нові рішення, виховувати і розвивати творчу активність. Кожна дитина — унікальна, вчитель покликаний, насамперед, допомогти їй розкрити свій творчий потенціал. Вважаю,що отримані в школі знання учні будуть використовувати в майбутньому не як капітал, а як інструмент творчого вирішення тих чи інших життєво важливих проблем- наукових, виробничих, громадських.
За роки роботи мені вдалося виділити три базові блоки компонентів системи забезпечення розумового розвитку учнів у навчальній діяльності. Це:
В процесі формування досвіду поетапно вирішувалися такі завдання:
Приступаючи до роботи в тому чи іншому класі, я прагну якнайшвидше вивчити учнів, виявити досягнутий рівень розумової діяльності у географічній освіті. Це допомагає уникнути розумового ледарства на уроці, активізувати пізнавальну діяльність учнів шляхом підбору адекватних методів та прийомів. Від активності і зацікавленості учнів залежить ефективність навчання. Власний практичний досвід переконує в тому, що активізується розумова діяльність учнів:
Основними характеристиками моделі навчального процесу на основі активізації розумової діяльності є комплексний підхід і різнорівневий характер.
Комплексний підхід до вирішення проблем розумового розвитку школярів передбачає відповідне педагогічне управління всіма формами навчальної діяльності на всіх її рівнях. Основною формою навчальної діяльності є урок. З метою активізації розумової діяльності учнів я проводжу не тільки традиційні, а й нестандартні уроки (урок-марафон, урок-КВК, урок-подорож, театральні дійства, брейн-ринги, інтегровані уроки, уроки-змагання).
Органічним доповненням до уроків є позакласна робота під час якої учні розвиваються, задовільняють свої пізнавальні інтереси, мають можливість проявити творчу ініціативу. Основні напрямки позакласної роботи:
Самостійна робота розглядається і як окрема організаційна форма і вона присутня як метод у всіх інших організаційних формах навчальної діяльності. У всіх цих формах присутні різні рівні навчальної діяльності. Вони обумовлюються як специфікою навчального матеріалу, так і реальними навчальними досягненнями окремих школярів.
Наступною характеристикою моделі є її різнорівневий характер, який полягає в тому, що розроблена модель орієнтована на:
У своїй діяльності я використовую елементи таких інноваційних педагогічних технологій:
практикую вирішення проблемних завдань, опрацювання дискусійних питань
Таким чином, як підсумок моєї пошукової діяльності, сформувалася багато-векторна модель організаційно-методичного та ресурсного забезпечення навчального процесу на уроках географії орієнтованого на поетапний розумовий розвиток школярів.
Основні компоненти моделі:
· рівні розумового розвитку;
· інноваційні педагогічні технології
· види навчальної діяльності;
· форми організації навчального процесу;
· рівні навчальної діяльності;
· засоби навчання.
Опис досвіду роботи вчителя географії
Презентація досвіду роботи
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо