Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
Педагогічний стаж - 34 роки
Педагогічне кредо – Якщо хочеш виховати в дітях сміливість розуму, зацікав їх проблемним завданням і відкрий їм радість співтворчості.
Науково-методична проблема - Використання проектних технологій на уроках фізики для розвитку інноваційної особистості.
Анотація досвіду роботи
Протягом п’яти останніх років я впроваджую у свою роботу науково - методичну проблему «Використання проектних технологій на уроках фізики для розвитку інноваційної особистості». Переконана, що проект є привабливою та результативною формою роботи з учнями, що сприяє самостійності учнів, розвитку дослідницьких та комунікативних умінь, навичок групової роботи, формуванню в школярів уміння опрацьовувати інформацію, презентувати свою роботу аудиторії.
Метод проектів дозволив мені сформувати в учнів уміння планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати, використовувати арсенал джерел інформації, самостійно збирати та накопичувати матеріал, аналізувати, співставляти факти, аргументувати свою думку, приймати рішення, розподіляти обов’язки, взаємодіяти один з одним, створювати «кінцевий продукт» – матеріальний носій проектної діяльності (доповідь, реферат, фільм, календар, журнал, сценарій). Ця освітня технологія дає мені можливість готувати учнів і до науково-дослідницької роботи. Протягом останніх років ми разом з учнями підготувала такі проекти: «Науковці Тернопільщини», (7 кл.), «Використання вітрових електростанцій в Тернопільській області», «Енігма довготривалого перебування в мікрогравітаційному просторі» (8 кл.), «Дослідження можливості використання реактивної тяги елементарних частинок у ракетних двигунах», «Особливості фізичних ефектів при дослідженні рідин фармацевтичного призначення» (9 кл), «Ефект чайника. Ефект Коанда», «Особливості реалістичного опису руху тіл у середовищах з внутрішнім тертям», «Особливості фізичних ефектів при обертанні рідини», «Особливості ефектів поверхневого натягу на інтерфейсі контактна лінза – офтальмологічна рідина» (10 кл), «Дослідження можливості використання плазмо рідинного ракетного двигуна як рушійної установки літального апарата», «Особливості ефектів натягу в тонких плівках і краплях рідин фармацевтичного призначення на поверхнях з різним нахилом» (11 кл.).
Проектна діяльність дала вагомі результати: протягом багатьох років команда школи по праву займає призові предметні рейтингові місця у місті, учні щороку є призерами ІІ, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізики та астрономії, конкурсів МАНу в секціях: теоретичної фізики, експериментальної фізики, астрофізики та космічних досліджень.
Отже, активне впровадження сучасних проектних технологій у методику викладання предмета допомагають активізувати уяву учнів, дають змогу розкривати суть природних явищ, врахувати індивідуальні психологічні особливості школярів та привести їх до успіху.
Основна педагогічна ідея проекту – співпраця вчителя і учня як рівноправних учасників процесу здобуття, обробки, аналізу і представлення знань.
Мета організації проектної діяльності, на мою думку: навчити учнів формулювати прикладну проблему, організовувати свою діяльність, досягати потрібного результату, сформувати здібності, аналізуючи конкретні ситуації, шукаючи способи розв’язання проблем, сміливо приймати рішення, здійснювати пошук, аналіз і обробку інформації, підготувати школярів до свідомого вибору життєвого шляху.
Виконання проектів створює умови для закріплення загальнонавчальних вмінь і засвоєння власне наукових. Проект переслідує розв’язання комплексної мети: формування цілісного підходу до сприйняття оточуючого світу через міжпредметні зв’язки, розвиток навиків дослідницької діяльності, збір і обробку інформації, розвиток здібності мислити категоріями цілісних систем і передбачати наслідки зміни будь-якої частини системи, створювати умови для реалізації творчого потенціалу учнів.
Моє завдання, як керівника в проекті,– зробити так, щоб діти більшу частину роботи виконували самі, без втручання дорослих. Дуже складно втриматися від підказки, коли учні «йдуть не туди». Але одне із завдань проекту: формування власного досвіду розв’язання проблеми, і тут необхідно дати учням і можливість помилитись, і можливість самостійно виправити свою помилку. В процесі виконання проекту намагаюся не контролювати кожен крок учнів, а допомагати їм тільки тоді, коли вони звертаються за допомогою. Але надаючи допомогу, не даю готові розв’язки, а пропоную можливі варіанти, щоб у дітей завжди була свобода вибору і впевненість у власному вирішенні поставленого завдання.
Багато часу приділяю підготовці команд до захисту проекту. Тут можна виділити наступні етапи:
Остаточну оцінку роботи здійснюю разом із учнями по завершенню захисту. В ході обговорення з’ясовуємо, що вдалося, що не вдалося, обговорюємо також і організацію роботи над проектом в групі.
Необхідно зазначити що метод проектів дозволяє мені не тільки розв’язати питання отримання знань, а й виробити в школярів культуру спілкування, здатність відчувати себе членом команди: підкорювати свій темперамент, характер, час інтересам спільної справи. Участь у проекті дає можливість здобути унікальний досвід, який неможливий при інших формах навчання.
Вочевидь, проектні технології працюють як на учня, так і на вчителя.
В процесі діяльності переконалась, що моїм учням технологія дає:
Мені, як вчителю, технологія дає:
Результативністю роботи з використання інноваційних технологій та методу проектів процесі навчання фізики вважаю щорічні призові місця школи в рейтингу предметних олімпіад, перемогу своїх учнів в різних конкурсах, призові місця шкільної команди у міських змаганнях з швидкісного радіоконструювання. Пишаюсь своїми учнями, що неодноразово захищали честь не тільки школи, а й міста та області: Мочульська Вікторія – переможниця ІІ і ІІІ етапів та учасниця ІV етапу Всеукраїнського олімпіади з фізики (2012-2016 р.р.), Диплом ІІІ ст. Всеукраїнського конкурсу МАНу (2015, 2016 р.р.); Макарчук Богдан – переможець ІІ етапу Всеукраїнського олімпіади з фізики, переможець ІІ і ІІІ етапів та учасник ІV етапу Всеукраїнського олімпіади з астрономії (2013-2017 р.р.), Диплом ІІІ ст. Всеукраїнського конкурсу МАНу (2013, 2015, 2017 р.р.) Мочульський Ростислав – переможець ІІ і ІІІ етапів та учасник ІV етапу Всеукраїнського олімпіади з фізики (2014-2018 р.р.), переможець ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнського олімпіади з астрономії (2017-2018 р.р.), Диплом учасника Всеукраїнського конкурсу МАНу (2017 р.), переможець обласного турніру фізичного експерименту (2016, 2017 р.р.); Хомишин Олександра – переможниця ІІ, ІІІ та ІV етапів Всеукраїнського олімпіади з фізики (Диплом ІІІ ст.) (2015-2019 р.р.), Диплом ІІІ ст. Всеукраїнського конкурсу МАНу (2017- 2019 р.р.), ІІІ місце у національному етапі Міжнародної конференції юних вчених ICYS, Бронзова медаль за участь Міжнародному фестивалі інженерних наук і технологій «I-Fest2» у Тунісі (2019 р.), переможниця обласного турніру фізичного експерименту (2018р.), отримала Сертифікат про публікацію наукової статті «Особливості ефектів натягу в тонких плівках і краплях рідин фармацевтичного призначення на поверхнях з різним нахилом» та участь в І Міжнародній конференції Європейської Академії Наук (Бонн, Німеччина, 2018 р.); Брюхань Софія переможниця ІІ і ІІІ етапів Всеукраїнського олімпіади з фізики (2016-2020 р.р.), призерка обласного турніру фізичного експерименту (2018, 2019 р.р.); Гуменний Владислав – переможець ІІ етапу Всеукраїнського олімпіади з фізики (2017-2020 р.р.), призер ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу МАНу (2018, 2020 р.р.); Криворучко Володимир – переможець ІІ етапу Всеукраїнського олімпіади з фізики (2019-2020 р.р.), призер ІІ етапу Всеукраїнського олімпіади з астрономії (2022 р.); Стадник Емілія – переможець ІІ етапу Всеукраїнського олімпіади астрономії (2022 р.); Павлик Ольга – І м. у міському конкурсі STEM-проєктів (2021 р.); Ціслюк Юлія – ІІ м. у міському конкурсі STEM-проєктів (2021 р.). За активну участь у науково-дослідницькій роботі та вагомі результати учні школи: Мочульська В., Макарчук Б., Хомишин О. були нагороджені поїздкою на Великий адронний колайдер (ЦЕРН, Женева, Швейцарія, 2017, 2018 р.р.). За сумлінну працю та роботу з обдарованими дітьми, за плідну роботу по залученню талановитої молоді до науково-дослідницької роботи та професійну майстерність в керівництві нею неодноразово нагороджена подяками та грамотами Управління освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації, Управління освіти і науки Тернопільської міської ради, міського голови, та різноманітних освітніх закладів України.
Людина приходить у цей світ, щоб «народити танцюючу зірку»: осмислити себе й досягти своєї мети. У житті та своїй професійній діяльності я прагну досягти простого дива: знаходити і розвивати талант і творити добро. Тому намагаюся привести сучасних учнів до вогнища їхніх талантів, бо вірю, що кожен з них обдарований по-своєму.
Презентація досвіду роботи
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо