Вчитель хімії
Кваліфікаційна категорія:
вища
Педагогічне звання:
учитель-методист
Педагогічний стаж - 46 років
На протязі багатьох років приділяю велику увагу роботі з обдарованими учнями. Кожного року мої учні є призерами другого, третього етапів Всеукраїнської олімпіади, учасниками четвертого етапу. (Харків, Чернівці, Ужгород, Хмельницький, Дніпро, Одеса, Донецьк, Луганськ, Полтава). Неодноразово були учасниками у складі обласних команд на турнірі «Юний хімік».
Педагогічне кредо – «Школа – це тонкий і чутливий музичний інструмент, який творить мелодію людської гармонії» В.О. Сухомлинський
Дослідження і практика свідчать, що розвиток творчої обдарованості може бути затриманий, а іноді і втрачений на будь-якому етапі розвитку дитини. Багато спеціалістів одностайні з приводу причин, що заважають оптимальній реалізації природних задатків дитини, що їх можна розподілити на три категорії:
- методика викладання та навчальні програми не відповідають запитам обдарованих дітей;
- у містах із низьким рівнем освіти розвиток дитини не стимулюється її оточенням, тому вона не може високо оцінити значення освіти;
- психологічні передумови, що заважають реалізації здібностей дитини, часто закладаються в сім'ї. Батькам необхідні знання і навички, що дозволяють забезпечити належний розвиток їхніх обдарованих дітей.
Розвиток обдарованості може бути ефективнішим при дотриманні певних умов. Більшість дослідників проблеми обдарованості свідчать про те, що ефективності роботи з обдарованим дітьми сприяють:
- своєчасна діагностика інтелектуальних особливостей і здібностей учня;
- гуманне співробітництво учителя та учня;
- взаємодія педагогів і батьків;
- створення для учня ситуацій упевненості в собі;
- забезпечення учневі права на пошук і помилку без зниження оцінки, надання можливості виправлення помилки і підвищення оцінки;
- використання такої системи управління пізнавальною діяльністю і заохочення її результатів, що перетворюють ситуативну впевненість на стійку;
- підтримка ініціативи дитини у всіх видах діяльності;
- гуманізація сфери спілкування з однолітками та дорослими;
- надання можливості реалізації фізичної активності;
- навчання прийомів самостійної роботи, способів самоконтролю, дослідницької діяльності, уміння отримувати знання самостійно;
- відсутність демонстрації виняткових досягнень, що спричиняють ревність і неприйняття однокласниками, але разом із цим і неприпустимість зменшення досягнень та унікальних здібностей.
Опис досвіду роботи з проблеми "Особливості роботи з обдарованими учнями"
Презентація досвіду роботи
Матеріали з досвіду роботи