Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
Педагогічний стаж - 25 років
Науково-методична проблема:
Реалізація інформаційно-цифрової компетентності на уроках німецької мови в умовах діджиталізації освітнього процесу.
Опираючись на Європейський та світовий досвід у сфері освіти в Законі України «Про Освіту» та «Концепції Нової Української Школи» зазначено цифрову компетентність, як одну з основних при вивченні навчальних предметів. Реалізувати інформаційно-цифрову компетентність на уроках дозволяє використання нових інформаційних технологій. Звернемо увагу на визначення терміну «цифрові технології» – це будь-який продукт, за допомогою якого можна створювати, переглядати, розповсюджувати, змінювати, зберігати, вибирати, передавати і отримувати інформацію електронними засобами у цифровій формі (комп'ютерні мережі та будь-які онлайн-сервіси, що забезпечуються ними, програмне та апаратне забезпечення, цифровий контент, в т.ч. файли, інформація, дані).
Цифрові технології в сучасному світі – це не лише технічний засіб навчання, а й середовище існування, яке відкриває нові можливості для навчання в будь-який̆ зручний̆ час, в будь-якому місці, можливість проєктування індивідуальних освітніх траєкторій, можливість переходу від простого споживання електронних ресурсів до їх створення. Цифрове середовище вимагає від нас іншої ментальності, іншого сприйняття картини світу, зовсім інших підходів і форм роботи із здобувачами освіти. Вчитель стає не лише носієм знань, якими він ділиться з учнями, а й провідником у цифровому світі, саме тому йому важливо володіти цифровою компетентністю на достатньо високому рівні.
Актуальність застосування таких технологій є передусім педагогічними потребами у підвищенні ефективності навчання, а також потребою формування в учнів навичок самостійної навчальної діяльності, розвитку дослідницьких, творчих компетенцій. Використання комп’ютерних технологій робить урок привабливим та сучасним. Урок, на якому відбувається індивідуалізація навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання. Урок, на якому з‘являються нові можливості для розвитку гармонічної індивідуальності, здібної до колективної співпраці.
Інформаційні технології на уроках німецької мови дозволяють створити яскраве мультисенсорне інтерактивне середовище, в якому учень може ефективно формувати і розвивати свої знання, використовуючи онлайн ресурси:
Реалізувати інформаційно-цифрову компетентність на уроках німецької мови мені допомагає така онлайн-платформа як Zoom, яка дає можливість проводити уроки в онлайн форматі. Платформа має дошку для записів, чат, емоджі «підняти руку» та «поплескати», можливість змінювати фон та записати урок на відео, дає можливість трансляції презентаційного матеріалу та завдань. Крім того вчитель може самостійно вимикати звук учню, котрий порушує дисципліну або відповідає не за темою. Використовуючи даний ресурс, я, як організатор конференції, має низку повноважень, які допомагають підтримувати дисципліну на уроці. Увімкнення та вимкнення мікрофона учасника якраз одна з них. А для того, щоб кожен учень зміг висловитися, існують смайлики такі як піднята рука, радість, смуток тощо. Таким чином, я можу відстежити загальний настрій класу та не залишити жодного учня непоміченим. Завдяки інтерактивній дошці white board позаду я маю змогу писати в режимі реального часу. Вивчення іноземної мови має бути цікавим, а завдяки демонстрації екрану даної платформи воно стане ще й інтерактивним. Ще один спосіб додати інтерес до занять - це дозволити учням вибрати віртуальний фон. Тоді кілька учнів матимуть змогу займатися на тлі сонячного берега, а інші з космічними кораблями позаду. Варто згадати, що функція screen sharing дозволяє ділитися звуком та відео з учнями, що робить завдання на аудіювання ще більш захоплюючими. Моніторинг прогресу легко здійснювати за допомогою запису уроків. Таким чином, завжди можу знайти запис найпершого та останнього занять та продемонструвати учню його динаміку у навчанні. Використовую також сесійні зали в Zoom. Вони дозволяють розділяти учнів на міні-групи або пари в окремі онлайн кімнати з можливістю входу та коментування.
Інформаційно-цифрова компетентність реалізується мною на уроках також через використання спеціальних програмних засобів, ігор, соціальних мереж.
Учні беруть участь у онлайн вікторинах, конкурсах, що проводяться по мережі Інтернет, спілкуються із однолітками з інших країн.
Так, під час вивчення теми «Я, моя родина, мої друзі» (8 кл.)учні за допомогою мобільного додатка Plickers ознайомлюються з анкетами німецьких підлітків. Сервіс LearningApps (https://learningapps.org/) застосовую для розробки та зберігання інтерактивних завдань, за допомогою яких учні можуть перевірити, закріпити набуті знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
На етапі рефлексії одним із найкращих методів закріплення пройденого матеріалу я використовую комп'ютерні ігри, що мотивують учнів до навчальної діяльності. Дуже вдалим ресурсом є гра «Маріо», яка створена за допомогою сайту www.wordwall.org (лабіринт, де треба знайти правильну лексичну чи граматичну одиницю на швидкість, тікаючи від монстрів), гра від Goethe-Іnstitut (www.goethe.de) «Der Superhelden Campus», де учні можуть відчути себе супер героями, виконуючи різні завдання. Популярною навчальною комп’ютерною грою серед дівчат є гра «Die Einladung zur Hochzeit», під час якої вивчається та закріплюється лексика до теми: »Одяг», «Предмети побуту», «Запрошення на вечірку».
Для того, щоб перевірити вивчений матеріал, я використовую навчальний веб сайт Kahoot! (https://kahoot.com), на якому можу власноруч створювати завдання, онлайн-вікторини, тести та опитування для своїх учнів і застосовувати їх в онлайн режимі. Учні можуть використовувати даний ресурс з будь якого пристрою, що має доступ до інтернету. Зручним є те, що під час виконання інтерактивних завдань в Kahoot! можна додавати короткі відео. Це сприяє кращому засвоєнню матеріалу. За можливості, можна встановлювати час на виконання кожного питання. Для того, щоб приєднатися учням просто потрібно відкрити даний ресурс та ввести PIN-код, який я заздалегідь надсилаю.
Публікації у програмі Publisher допомагають мені як вчителю та учням розробити та створити наочний матеріал з будь-якої теми, для будь-якого уроку. Працюючи в команді вчитель та учні розкривають свій творчий потенціал, шукають необхідний матеріал, яскраві картинки і разом працюють над оформленням. Така робота якнайкраще розкриває учня, як особистість, дає змогу висловити свою точку зору з певної теми, а також проявити свою творчість.
Презентації у програмі Power Point - це одна з найкращих можливостей зробити урок цікавим та захоплюючим. Як вчитель може приготувати цікавий матеріал з теми, так і учні можуть зробити звичайне монологічне мовлення у вигляді презентації, з картинками та ключовими словами та питаннями для однокласників. Робота над створенням мультимедійної презентації сприяє розвиткові навичок та вмінь писемного мовлення, що спонукає учнів до усного мовлення. Практичне володіння німецькою мовою не може бути повноцінним, якщо воно не включає обидві основні форми комунікації (усну і писемну) у тісному взаємозв’язку. Писемне мовлення має багато якостей, необхідних для усного мовлення. Воно має потребу у вдосконалішому обдумуванні, щоб забезпечити вимоги правильності, чіткості викладу думки. Поступово, оволодіваючи особливостями писемного мовлення, учні переносять їх у певній мірі на усну мову, від чого усна мова стає досконалішою, а сам учень відчуває себе впевненіше.
З вище зазначеного, можна зробити висновок, що рівень сучасної освіти зобов’язаний відповідати вимогам соціуму, адже від того, наскільки у теперішнього покоління учнів буде сформована інформаційно-цифрова компетентність, залежить рівень потенціалу нашої держави у всіх її сферах. Сьогодні впровадження цифрових технологій у повсякденне життя суспільства неминуче, тому і стало одним з пріоритетів в освітній галузі, зокрема і при викладанні іноземної мови.
Застосування цифрових технологій, як принципово нової сукупності форм, методів, засобів навчання, сприяє розвитку пізнавальної активності учня, формуванню в нього творчих навичок і здібностей, орієнтує на самостійне здобуття освіти з використанням сучасних технологій.
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо