Реквізити:
БО "Благодійний Фонд
"КРОК ДО УСПІХУ"
Код ЄДРПОУ 44003990
п/р UA133052990000026006043304834
в КБ «ПРИВАТБАНК»
призначення платежу: благодійні внески
До дистанційного навчання спочатку не були готові ні діти, ні батьки, ні вчителі. Діти – тому, що у віці 6-8 років ще не є достатньо самосвідомими, батьки – тому, що не були готові приділяти навчанню дітей дещо більше часу, ніж зазвичай, а вчителі просто не знали, за допомогою яких інструментів це можна робити. Хоч до моменту оголошення карантину педагоги проходили безліч курсів, семінарів, тренінгів, та на жодному з них не отримували практичних порад щодо організації навчання на відстані. Тепер з упевненістю можна сказати, що всі учасники цього процесу прийняли з гідністю новий виклик часу і нам спільно вдалося налагодити ефективне дистанційне навчання.
Виділимо кілька необхідних кроків, які потрібно зробити вчителю для організації цікавого та якісного дистанційного навчання.
Знайома усім програма «Viber» стала першим помічником у налагодженні зв’язку з учнями та батьками. З її допомогою вчителі змогли надсилати завдання для самоопрацювання, а батьки повідомляти про їх виконання фотозвітами і отримувати коментарі, консультації, поради щодо виконаних завдань.
Зворотний зв’язок обов’язковий!!!
Для учнів початкових класів важливо бачити й чути свого вчителя, їм потрібне «живе спілкування». Саме платформа «Zoom», яку вчителі разом з батьками і дітьми освоювали вперше, дала змогу ввести у процес навчання на віддалі емоцію і отримати контакт.
Через свої вікові особливості молодші школярі (особливо першокласники) часто потребують допомоги, поради, підтримки з боку вчителя. На онлайн-уроках педагог не в змозі це зробити якісно. А кожна маленька невдача викликає в дітей тривогу, хвилювання. Тому дуже доречним було чергування одного представника з батьківського колективу, яке легко організовати в класній вайбер-групі. Завдання чергового: бути присутнім на уроці; слідкувати, щоб його дитина виконала всі завдання; потім сфотографувати класну роботу і помістити у групу класу, щоб інші учні могли звірити і дописати те, що не вдалося на уроці.
Не варто використовувати велику кількість різних платформ!!!
Краще – удосконалювати навички у 2 – 3 вибраних застосунках!!!
Коли розпочався карантин, не було ніяких чітких вказівок, як правильно організувати режим роботи. Останніми роками нам часто говорять фразу: «На розсуд вчителя». Скориставшись такою «творчою свободою», дійшли думки, що розклад у школі і на карантині не може бути один і той самий.
По-перше: онлайн-уроки – більш виснажливі і для дітей, і для вчителя. Одна відеоконференція замінить два (а то й більше) шкільні уроки за енергозатратністю організму.
По-друге: учні отримують частину завдань для самостійного опрацювання. А вчителю
потрібно кожному учневі прокоментувати їх виконання: вказати на помилки, дати рекомендації, прописати правила для виправлення неточностей, подякувати за роботу, що займає втричі більше часу, ніж зазвичай у школі.
По-третє: організація відеоуроків читання цілим класом неефективна, тому виникла
потреба об’єднувати дітей у малі групи. Це було дуже зручно. Усі діти могли читати, відповідати на запитання, виконувати творчі завдання, спілкуватися з учителем, що допомогло зміцнити бажання учнів удосконалювати навичку читання.
По-четверте: потрібно враховувати, що всі організаційні моменти для учнів 1-2 класів у підключенні до уроків в «Zoom» повинні забезпечити батьки, часто бути присутніми на уроках, допомагати дітям. Тому не можна зневажати часом батьків і «посадити їх за парту» на кілька годин.
З упровадженням Нової української школи з’явилась нова модель оцінювання –формувальне оцінювання. Воно покликане допомагати вчителю мотивувати поступ дитини до навчання. Проте в умовах дистанційного навчання формувальне оцінювання, особливо у 1 класі, втратило багато своїх позитивних якостей.
Оскільки вчителі початкової школи здебільшого співпрацювали з дітьми через батьків, які не звикли до нового підходу в оцінюванні, тому до дітей часто доходили дещо викривлені судження, відповідно до суб’єктивної думки кожного з батьків, які часто поверталися до традиційної системи оцінювання досягнень учня. А також вносили певні коментарі та зауваження до оцінки педагога.
Гарною знахідкою для перевірки, контролю та оцінювання вивченого матеріалу стали тести на сайтах «НаУрок» і «Classtime». На цих платформах зручно працювати, бо можна використовувати як готові тести колег, так і створювати власні. Дітям подобалось виконували завдання і відразу отримували коментарі щодо їх правильності. Усі учні класу були зареєстровані на платформі «Vchy.ua”, де проходили базовий рівень завдань з математики у зручний для них час. Отримані дипломи від сайту демонструвались у класних вайбер-групах, що додавало мотивації іншим дітям.
На початковому етапі роботи з тестами не зайвим буде давати молодшим школярам дві спроби
для збереження позитивного настрою до навчання!!!
У найменших школярів зацікавленість предметами, бажання вчитися – річ дуже хитка і нестабільна. Не може бути нецікаво, не може бути без наочності, не може бути одноманітно, не може бути без творчих та розвивальних вправ.
Якщо проведення інтегрованих уроків у звичайному шкільному режимі не є щоденною вимогою, то за нових обставин воно стало нагальною потребою. Інтеграція двох-трьох предметів забезпечувала нестандартний підхід до подачі навчального матеріалу, що викликало у дітей інтерес, а отже, і краще засвоєння. Дуже вдалим був спосіб відштовхнутися від теми уроку «Я досліджую світ» і поєднати її з математичними завданнями, вправами з письма і обов’язково доповнити їх цікавою додатковою інформацією.
На платформі «Zoom» є можливість демонструвати презентації. Тому до кожного уроку варто створювати одну серію слайдів, які поєднають кілька навчальних предметів і зекономлять час на онлайн-уроці.
Найважче було організувати уроки з предметів художньо-естетичного циклу (образотворче мистецтво, музичне мистецтво, трудове навчання). Тому виникла ідея організовувати «вайбер-концерти», «виставки картин», фотовиставки, флешмоби, відеоповідомлення, «покази мод», «кулінарні проєкти» та ін. у групі класу.
Творчі завдання внесли в процес спілкування на відстані «живинку», «іскринку радості», відволікали від сумної статистки захворювань, яку щодня повідомляли в засобах масової інформації. Велика відповідальність лягла на батьків, але вони із задоволенням допомагали дітям, особливо після того, коли всі побачили перші результати, коли щоразу можна було продемонструвати свої таланти і подивитись на однокласників. Участь у творчих проєктах не була обов’язковою – за бажанням. Та щоразу у них брали участь не менше 80 % класу.
Перший «вайбер-концерт» був присвячений дню народженню Ліни Костенко (19 березня), де учні декламували вивчені напам’ять вірші. Потім творчі роботи були продовженням роботи над текстом з «Букваря» (намалюйте свій кольоровий сон; створіть заклик до людей про збереження водойм; складіть невелике повідомлення про Україну)
Згодом творчі проєкти отримали більш тематичне спрямування, оскільки були «прив’язані» до якоїсь цікавої календарної дати, як-от: 2 квітня – День дитячої книги; 4 квітня – День моркви; 22 квітня – Міжнародний день Землі; 29 квітня – День танцю; 7 травня – День радіо; 15 травня – День сім’ї та інші. Усі захоплено відгукувались про сам процес підготовки творчих завдань, а ще більше про їх перегляд.
Людина слабка: як тільки чує оплески, щось у ній росте і шириться,
якщо ж холодне мовчання – стискається. (Томас Манн )
Під час дистанційного навчання вчителю потрібно більше, ніж будь-коли «запастися» мотиваційними фразами для учнів. Оскільки відзначення сильних, кращих сторін кожної виконаної роботи дитини додає їй ентузіазму і бажання працювати далі ще краще.
Не менш важливою є подяка батькам! Вони взяли на себе велику частину обов’язків, щоб організувати якісний навчальний процес. Тому слід пам’ятати, що похвала повинна бути гучною, а критика тихою. Такий підхід до роботи обов’язково дасть хороші результати.
(Доброго ранку. Я щаслива, коли бачу таке ставлення до навчання вас, Оксано, і Аннусі. У мене жодного зауваження. Усе правильно, чудово написано, чітко за моїм рекомендація. Я дуже вдячна вам обом. Звичайно, Анночці трішки більше, бо вона ж все написала, бджілонька працьовита. Дякую дуже!)
Кріль Олена Павлівна,
Цибульська Світлана Анатоліївна,
Шумська Юлія Романівна,
учителі початкових класів
Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо