Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

З поглибленим вивченням іноземних мов

Тернопільської міської ради
Тернопільської області

Девіз навчального закладу: Ad angusta per augusta | Через труднощі до зірок

Кредо школи: «Освіта – скарб, праця – ключ до нього»

Наприклад:  школа
Випадкова світлина
Оголошення
ДО УВАГИ!

Реквізити:

БО "Благодійний Фонд

"КРОК ДО УСПІХУ"

Код ЄДРПОУ 44003990

п/р  UA133052990000026006043304834

в КБ «ПРИВАТБАНК»

призначення платежу: благодійні внески

Федірко Ірина Андріївна

Федірко Ірина Андріївна

Вчитель зарубіжної літератури
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст

Педагогічний стаж - 8 років

Педагогічне  кредо: «Скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам'ятаю, дай мені зробити – і я зрозумію» (Конфуцій)

Науково-методична проблема: «Впровадження компетентнісного підходу з метою активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти в умовах діджиталізації шляхом поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання»

Актуальність досвіду

Духовність народу, розвиток духовної культури особистості усвідомлюються як найбільш необхідні чинники у розбудові суверенної України. Проблема формування духовності молоді вимагає принципово нових підходів до питань виховання підростаючого покоління на засадах загальнолюдських цінностей, вільного вибору життєвого шляху.

Духовність — це освіченість, яка дає найголовніше — світогляд, позитивне світосприйняття. Освіченість завжди починається з книг і бібліотек.

Активність, самостійність, творчість, здатність адаптуватися до стрімких змін — ці риси особистості стають найважливішими на сучасному етапі історичного розвитку, а їх формування потребує реалізації нових підходів до процесу навчання.

Ефективність виховання духовності засобами мистецтва забезпечується при цілеспрямованому підборі оптимальних форм та методів роботи естетичного спрямування на засадах єдності художньо-естетичних та загальнолюдських цінностей. Суспільство й держава не можуть існувати, нормально виконувати свої функції без певної системи гуманістичних духовних цінностей.

Одним із кроків підвищення ефективності уроку літератури є впровадження разом із традиційними методами навчання інтерактивних технологій навчання.

Риси сучасного уроку світової літератури:

  • дух творчих пошуків, широке залучення до навчального процесу;
  • науковість;
  • емоційність;
  • раціональне використання методів та прийомів;
  • застосування інноваційних технологій.

Об’єкт дослідження – уроки зарубіжної літератури.

Предмет дослідження – методи впровадження традиційного та інноваційного підходу до вивчення зарубіжної літератури.

Мета дослідження  визначення способів активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання та шляхів розвитку духовності особистості засобами мистецтва слова на уроках зарубіжної літератури.

Завдання, зумовлені зазначеною вище метою:

  • поглиблення учнівського інтересу до художньої літератури як мистецтва слова;
  • формування моральних якостей творчої особистості;
  • підвищення інтересу до читання шляхом ефективного використання мультимедійних технологій;
  • виховання поваги до духовних скарбів людства, толерантності, здатності формувати і активно відстоювати власну точку зору, систему життєвих цінностей і пріоритетів, захищати власну позицію, розвивати комунікативні здібності учнів, прагнення мати ніким не нав’язане світобачення;
  • формувати школяра як творчу особистість, здатну постійно розвиватися: самостійно здобуватиінформацію, поновлювати     її, коригувати та  інтерпретувати протягом усього життя;
  • розвивати  ключові, предметні компетентності, уміння вільно орієнтуватися в життєвих ситуаціях, приймати оригінальні рішення, творчі здібності;
  • виховувати моральні якості, загальнолюдські цінності.

 Своєї мети досягаю завдяки:

  • доброму знанню учнями текстів творів;
  • науковому викладанню предмета;
  • ідейному, композиційному аналізу твору;
  • коментованому читанню окремих уривків твору;
  • застосуванню презентацій;
  • активізації пізнавальної діяльності учнів.

Види навчальної діяльності на уроці зарубіжної літератури, що формують творчу особистість:

  • тренувальні вправи для вдосконалення навичок читання;
  • словесне малювання за уявою;
  • знаходження взаємозв’язків між прочитаним і життєвими ситуаціями;
  • евристична бесіда;
  • творчі роботи (написання творів, віршів, різних за   жанровими та
  • змістовими ознаками; малюнки, колажі, експонати, комп’ютерні презентації тощо);
  • проведення інтерв’ю;
  • розв’язання проблемних питань, ситуативних завдань;
  • підготовка повідомлень;
  • здійснення проектної діяльності.

Саме уроки, на яких використовуються такі форми та елементи як створення мотиваційної установки до навчання, включення дидактичних ігор різних видів до процесу навчання, конструювання навчальної проблеми, створення навчальної ситуації, використання проблемних завдань, диференціація навчання; індивідуальна робота, робота творчих груп, створення сприятливої атмосфери, включення вчителя до уроку ситуації успіху, співробітництва; діалогу, самооцінки пов’язані з формуванням творчих здібностей, критичного мислення, уяви, емоційної сфери учня.

Види інноваційних технологій, які використовую на уроках:

  • інтерактивні технології кооперативного навчання (робота в парах, робота в малих групах, «Діалог», «Коло ідей», «Акваріум»…);
  • інтерактивні технології колективно-групового навчання («Мікрофон», «Незакінчені речення», «Мозковий штурм», «Навчаючи – учусь», «Аналіз ситуації», «Дерево рішень»…);
  • технології ситуативного моделювання («Спрощене судове слухання»,  «Розігрування ситуацій за ролями»…);
  • технології опрацювання дискусійних питань (Метод «ПРЕС», «Займи позицію», «Зміни позицію», «Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу», «Дебати»…)
  • інформаційно-комунікаційні технології (вправи з використанням QR-кодів, пазлів, хмар слів; Google-форми, кросворди, анаграми, віртуальні інтерактивні дошки та плакати Padlet, Thinglink, Glogster; тести у програмі Kahoot! та онлайн-платформи naurok.ua, vseosvita.ua);
  • творчо-розвивальні технології (проектна технологія; навчальне дослідження (встановлення взаємозв’язків змісту твору з біографією автора, вплив суспільних подій на зміст твору, система використання художніх засобів) ; роль кольорової, числової символіки у художньому творі тощо;
  • технології критичного мислення, яка сприяє активному навчанню учнів.

Основною формою роботи на уроці зарубіжної літератури має бути дискусія. Спонукаючи думати, вчитель розвиває не тільки критичне і логічне мислення, а й зв'язне мовлення учня, допомагає йому формувати свою позицію.

Головне завдання вчителя на сучасному уроці зарубіжної літератури – залучення до творчої співпраці, до діалогу з автором усіх учнів; навчити учнів обґрунтовувати свої твердження. Але у такій ситуації він спонукає до пошуку істини, але не диктує, а розв'язує проблеми разом з учнем, нарівні з ним.

Важливо, щоб були збережені права на власну думку учня, права на свої власні переконання, щоб, вивчаючи на уроках шедеври зарубіжної літератури, вчитель виховував в учнів справжню шляхетність і толерантність.

Опис досвіду роботи вчителя зарубіжної літератури

Презентація досвіду роботи

Матеріали з досвіду роботи

Замовити дзвінок

Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо

×
×
×