Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

З поглибленим вивченням іноземних мов

Тернопільської міської ради
Тернопільської області

Девіз навчального закладу: Ad angusta per augusta | Через труднощі до зірок

Кредо школи: «Освіта – скарб, праця – ключ до нього»

Наприклад:  школа
Випадкова світлина
Оголошення
ДО УВАГИ!

Реквізити:

БО "Благодійний Фонд

"КРОК ДО УСПІХУ"

Код ЄДРПОУ 44003990

п/р  UA133052990000026006043304834

в КБ «ПРИВАТБАНК»

призначення платежу: благодійні внески

Модернізація шкільної бібліотеки - вимога часу

ХХІ сторіччя – час інформаційних технологій. Розвиток програмнотехнічних засобів створення, збереження й обробки інформації у світі сприяє входженню інформаційно-комунікаційних технологій  і в освітню галузь. Сьогодні пріоритетом розвитку освіти в Україні є застосування сучасних інформаційних, комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, формуванню компетентного учня для подальшого навчання й успішної діяльності у виробничій і соціальній сферах, підготовку молоді до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. У наш час складається нова національна інформаційна інфраструктура, і шкільна бібліотека є невід’ємним її складником. Модернізація шкільних бібліотек – актуальне питання сьогодення. Серед сучасних моделей трансформації шкільної бібліотеки чи не найбільшу увагу викликає модель «бібліотека – інформаційний центр». Модель «шкільна бібліотека – інформаційний центр» як типове рішення організації діяльності сучасної шкільної бібліотеки найбільш повно відповідає цілям і завданням, які в «Маніфесті шкільних бібліотек» ІФЛА/ЮНЕСКО визначені як місія шкільної бібліотеки, а саме: «Шкільна бібліотека надає інформацію й ідеї, що мають фундаментальне значення для успішної діяльності в нашому сьогоднішньому світі, який усе більше будується на інформації та знаннях.»

Шкільний бібліотечно-інформаційний центр (ШБІЦ) – сучасна, найбільш приваблива модель шкільної бібліотеки.   ШБІЦ – це структурний підрозділ навчального закладу, що охоплює фонд книг та інших документів, різноманітні інформаційні технічні засоби, має в наявності педагогічно зумовлений комплекс обладнання і меблів, читальний зал із робочими зонами, у яких створені умови для індивідуальної роботи та розвитку навчально-пізнавальної діяльності учнів, підвищення професійного рівня вчителів. . Можливості шкільного бібліотечно-інформаційного центру дозволяють використовувати сучасні комп'ютерні технології, різноманітні демонстраційні матеріали, ігрові прийоми, твори образотворчого та музичного мистецтва. 

Шкільний бібліотечно-інформаційний центр складається з таких частин:

Абонемент

Читальна зала

Книгосховище

Робота бібліотечно-інформаційного центру  школи  спрямована на вирішення наступних завдань: - якісне формування фонду інформаційних ресурсів, з метою забезпечення потреб освітнього закладу; - інформаційний супровід навчального процесу  з використанням різних носіїв інформації і сучасних інформаційних технологій; - впровадження нових форм інформаційного та довідково-бібліографічного обслуговування, надання користувачам вільного доступу до інформації; - формування медіа- та інформаційної грамотності школярів, педагогів; співробітництво в цьому напрямку з бібліотеками міста;- сприяння навчально-виховній та позакласній роботі з учнями, використання нових форм популяризації читання та книги.

В ШБІЦ кожен учень або педагог школи  має можливість:  - користуватися ресурсами та технічним обладнанням: комп’ютерами, смартдошкою, надрукувати будь-яку інформацію, потрібну для навчання; - опрацювати потрібну йому інформацію в мережі Інтернет або у внутрішньо-шкільній мережі; - перевірити електронну пошту.

Тут створені всі умови для індивідуальної роботи вчителя, зокрема можна працювати з учнями, які, наприклад, створюють власні проєкти, наукові роботи, готуються до участі у предметних олімпіадах.

Однією з сучасних  форм пошуку інформації у бібліотеці є інформаційно-пошуковий проєкт «Бібліозанурення» .  Учням пропонують отримати задоволення від пошуку інформації саме у бібліотеці. Для того, щоб діти могли вільно орієнтувалися у бібліотеці, не «загубились»  серед книжкових полиць, виникла ідея занурення учня у світ бібліотеки із усім його різноманіттям. Так з'явився проєкт «Бібліотечне занурення». Ефект «занурення» в бібліотеку полягає в тому, що читачі протягом певного часу шукають усю можливу інформацію з певної теми, про окрему книгу або автора в першу чергу  на книжкових полицях бібліотеки, а також у електронному форматі.

Першим «бібліозануренням» був пошук українських народних казок про тварин.Також діти здійснювали пошук творів Всеволода Нестайка, Олени Пчілки та ін.

Інновації в роботі нашої бібліотеки не виключають і традиційних бібліотечних форм. Книга, як і раніше, стоїть на першому місці в роботі бібліотеки. У читальному залі бібліотеки розгорнуті постійно діючі виставки-вернісажі «Свята моєї Батьківщини», «Шевченко у пам’яті поколінь », «Минуле та сучасне Тернополя», «Таємниці твоєї душі».   Сьогодні невід'ємною частиною в проведенні будь-якого бібліотечного заходу є візуальний супровід з використанням можливостей  смартдошки.

Запрошуємо вас активно використовувати сучасні інформаційні технологічні можливості ШБІЦ  у своїй роботі та навчанні.

Ми будемо дуже раді вас бачити у нашому інформаційному центрі, допоможемо віднайти необхідні книги , а також порадимо вам цікаву літературу.

Замовити дзвінок

Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо

×
×
×