Тернопільська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

З поглибленим вивченням іноземних мов

Тернопільської міської ради
Тернопільської області

Девіз навчального закладу: Ad angusta per augusta | Через труднощі до зірок

Кредо школи: «Освіта – скарб, праця – ключ до нього»

Наприклад:  школа
Випадкова світлина

Штокало Марія Леонідівна

Штокало Марія Леонідівна

Вчитель математики
Заступник директора з навчально-виховної роботи
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: учитель-методист

Педагогічний стаж - 15 років

Педагогічне кредо: «Щоб мати право навчати, потрібно постійно навчатися самому».

Тема досвіду:  Використання інформаційно-комунікаційних технлогій на уроках математики для розвитку інноваційної особистості.

Актуальність досвіду

Актуальність проблеми використання  ІКТ при викладанні шкільного курсу математики спонукає нас, як майбутнього покоління досвідчених педагогів, шукати все нові і нові шляхи її вирішення. І, напевно, вже ні для кого не буде секретом, що при вивченні даного предмету в школі застосування інформаційних технологій неминуче, адже немає такої галузі, де б сьогодні не використовувався комп’ютер. Це дозволяє зробити уроки більш цікавими, доступними, насиченими та видовищними, що буде сприяти розвитку пізнавального інтересу до вивчення  математики.

Останнім часом освіта знаходиться в такій ситуації, коли є необхідність введення істотних змін у системі навчання і виховання дітей. Тому, на мою думку, не слід захоплюватися лише опрацюванням і застосуванням ІКТ на уроках математики, а шукати і впроваджувати найрізноманітніші технології навчання учнів з метою вирішення широкого кола освітніх проблем.

Інноваційна освіта – це нова педагогіка, нові освітні процеси, нові технології. Розвиток здатності орієнтуватися в нових умовах, адаптуватися до нових вимог – ось на що спрямована інноваційна система.

Результатом інновацій є: нові навчальні технології, оригінальні виховні ідеї, форми та методи навчання та виховання, зростання педагогічної майстерності вчителя, рівня його культури, мислення, світогляду. 

Мета і завдання дослідження. Метою дослідження є визначення інноваційних технологій як таких, що забезпечують можливість досягнення ефективного результату в розвитку особистісних якостей школярів в процесі засвоєння знань, умінь та навичок, результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Завданнями дослідження є застосування наявних сучасних засобів, які сприятимуть опанування учнями системи математичних знань, навичок і вмінь, необхідних у повсякденному житті та майбутній трудовій діяльності, розкриття ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних   процесів і явищ дійсності, сприянню професійній орієнтації і створенню умов для індивідуальної і колективної роботи з комп’ютерними технологіями під час вивчення предмету.

Об’єкт дослідження – уроки математики.

Предмет дослідження – методи впровадження інноваційного підходу до вивчення математики.

Завдання, зумовлені зазначеною вище метою:

  • поповнювати знання вихованців;
  • формувати пріоритетне ставлення до загальнолюдських цінностей;
  • розвивати критичне мислення;
  • розкрити сутність та різновиди ІКТ у навчально-виховному процесі;
  • визначити переваги та існуючі недоліки ІКТ при викладанні навчального премету;
  • роль інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у формуванні інформаційних компетенцій учителя та учня.;
  • спонукати дітей до систематичної роботи над собою;
  • допомагати вихованцям бачити зміст і напрям їхньої креативної діяльності.

Застосування комп'ютерної техніки робить  традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На таких уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання:

  • шляхом активного діалогу учня з комп'ютером;
  • розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація);
  • шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку);
  • використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною;
  • витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.

При плануванні уроків математики з використанням ІКТ враховую:

  • наявний набір комп’ютерного та мультимедійного обладнання,
  • наявність програмно-методичного комплексу до підручника, що відповідає діючій програмі,
  • наявність інструментальних середовищ, наявність програм-тренажерів,
  • готовність учнів до роботи з використанням комп'ютера,
  • можливості учня використовувати комп'ютерні технології поза класом.

В процесі  викладання математики я застосовую  табличний  процесор        MS Excel, програмне забезпечення  Microsoft Office, програми для створення презентацій Microsoft Power Point, програми для побудови графіків функцій Master Graph, математичний додаток GeoGebra, програму для складання тестів Краб-2, педагогічні програмні засоби (ППЗ): 5 і 6 класи, Інтернет-відео та фотоматеріали;  Інтернет – ресурсів, онлайн-платформи. Також впроваджую тестові опитування, як засіб підготовки до домашнього завдання через Інтернет за допомогою такого ППЗ як Диск Google, освітнього проекту «На Урок», освітньої платформи «Classtime», «Learningapps».

Результативність та умови ефективності досвіду

Беру активну участь у методичній роботі: виступаю з доповідями на педраді,  ділюся досвідом роботи, проводжу відкриті уроки, є членом креативної (творчої) групи вчителів математики при ТОКІППО, проводила семінари, освітнє трансфер-містечко інноваційних можливостей для вчителів міста на тему: «Проектування компетентнісних задач як стратегічна складова компетентнісної освіти». Читаю лекції на курсах підвищення кваліфікації вчителів при ТКМЦНОІМ на тему: «SMART-технології при викладанні навчальних предметів». Уже три роки поспіль є членом журі на Всеукраїнській учнівській олімпіаді юних математиків.

Постійно працюю над підвищенням професійного рівня, вдосконаленням власної педагогічної майстерності, розширюю та поглиблюю професійні знання за рахунок відвідування  занять   провідних педагогів,  майстер-класів вчителів-методистів,  вивчаю фахову літературу. Дотримуюсь професійної етики спілкування.

Мої учні активні учасники Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародного конкурсу з розв’язувані логічних математичних задач, онлайн олімпіаді «Наланда». Щорічно мої вихованці є переможцями, призерами  на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики. У 2019 році один з моїх учнів склав ЗНО з математики на 200 балів.      

Протягом свого педагогічного досвіду неодноразово була нагороджена грамотою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради (Наказ від 21.10.2015 р. № 464, Наказ від 22.12.2015 р. № 602),грамотою Департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації (Наказ від 04.12.2015 р.), грамотою Тернопільського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді (Наказ від 10.11.2016 р № 60), дипломом І ступеня Міністерства освіти і науки України Національного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді (Наказ від 07.12.2016 р. № 77), грамотою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради (2019 р.), подякою міського голови (2016 р., 2019 р.), подякою Управління освіти і науки Тернопільської міської ради (Наказ від 21.02.2017 р. №87, 2018 р.).

Майстер-клас вчителя математики 

 

Педагогічна ідея вчителя математики

Презентація дорожньої карти

Презентація досвіду роботи 

Матеріали з досвіду роботи:

  1. Презентація до уроку геометрії у 8 класі: «Вписані та центральні кути»
  2. Презентація до дистанційного уроку з алгебри у 8 класі: «Квадратні рівняння»
  3. Конспект уроку з математики у 6 класі: «Модуль числа. Розв’язування вправ»
  4. Конспект уроку з математики у 6 класі: «Додавання раціональних чисел»

  5. Конспект уроку з геометрії у 8 класі : «Застосування подібності трикутників. Розв’язування прикладних здач»

  6. Сценарій заходу на конкурс «Молодь обирає здоров’я»: «Знати сьогодні, щоб жити завтра»

  7. Сценарій заходу на конкурс ЮНИХ ІНСПЕКТОРІВ РУХУ : «Крутий підйом»

Замовити дзвінок

Запит відправлено. Ми обов'язково Вам зателефонуємо

×
×
×